پشت صحنه ی جهنم Hell and Back

,

یک انیمیشن کمدی فانتزی برای بزرگسالان است. Tom Gianas آن را کارگردانی کرده و فیلم محصول ۲۰۱۵ آمریکاست.
داستان از این قرار است که پسری به طور اتفاقی از یک حفره ی باز شده در محل کارش می افتد توی جهنم، و دو تا از دوستان نزدیکش می روند دنبالش تا پیدایش کنند، از دست شیطان و عذاب های جهنم نجاتش دهند و برش گردانند.


اما فیلم بیشتر از آنکه بر پایه ی روایت داستانی باشد، با طنازی های کلامی پیش می رود که اکثر آنها ارجاعاتی دارد که گاهی در ترجمه از بین می رود. (گوش دادن به زبان اصلی فیلم هم برای من کمی سخت بود، زیرا شخصیت ها با لهجه و خیلی سریع صحبت می کردند و اغلب از اصطلاحات گفتار عامیانه استفاده می کردند که لزوم فهمیدنش، مسلط بودن کامل به زبان انگلیسی و بهتر بگویم زندگی در یک کشور انگلیسی زبان است). تکنیک انیمیشن، استاپ موشن بود و خیلی جذابیت بصری نداشت اما ایده هایی که نویسنده برای جهنم و شخصیت هایی که در جهنم بودند داشت، جذاب و خنده دار بود. البته طنز حاکم بر کار از نوع طنز رادیویی و کلامی بود، شخصیت ها اغلب از الفاظ ک دار استفاده می کردند و بیشتر «شوخی» به چشم می خورد تا طنز موقعیت.
گاهی هم شوخی ها خیلی لوده و سطح پایین بودند. مثلا باید به مورد تجاوز قرار گرفتن مردی توسط یک درخت می خندیدی. اما مثلا نکته ی طنازانه اینجا بود که در همان لحظه زن با چشمانی غمگین، از مرد می پرسید: «اون موقع لباس چی تنت بود مگه؟» (ارجاع به بحث های مردسالارانه‌ای که تجاوز را به پوشش زنان مرتبط دانسته و آن را توجیه می‌کند).
به هر حال می خواستم بگویم می توانید با دیدن این فیلم لحظات سرگرم کننده ای داشته باشید.

#ستون_معرفی_فیلم_و_کتاب_فاطمه

Hviskinger og skrik

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *