محو شدگی In the Fade

,

فیلمی به کارگردانی فاتح آکین Fatih Akin، محصول سال ۲۰۱۷.
ژانر فیلم جنایی- درام است. فیلم سه فصل دارد: زندگی خانوادگی- عدالت – دریا


ماجرای فیلم درباره ی زنی است که در همان ابتدای فیلم همسر و پسرش را در یک بمبگذاری از دست می دهد. او خودش از ترک‌های آلمان و شوهرش از جامعه ی کردهای آلمان است. بقیه ی فیلم ماجرای این زن در برخورد با این اتفاق وحشتناک است.
فیلم از نظر احساسی با روح و روان آدم بازی می کند. رابطه ی عاشقانه ای که این خانواده با یکدیگر دارند و مرگ فجیعی که در ادامه اتفاق می افتد، مخاطب را درگیر می کند. بازی بازیگر نقش اول، Diane Kruger، خیلی تاثیر گذار است. او برای این نقش جایزه ی کن بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.
یکی از خوبی های این فیلم، شخصیت‌های خاکستری آن است. تروریست‌ها چهره‌ی کاملا سیاهی ندارند، آنها هم احساساتی می شوند، می ترسند، و اگرچه در اعتقاد به ایدئولوژی‌هایشان دُگم هستند، اما عواطف انسانی دارند. از آن طرف کسانی هم که هدف بمبگذاری می شوند، آدم‌های کاملی نیستند. خودشان درگیر مواد و کارهای غیرقانونی دیگری‌اند.
شاید تنها شخصیت معصوم این فیلم، پسر ۴ ساله‌ای باشد که از کلاس ویولونش برگشته تا چند ساعتی را پیش پدرش بماند. و وحشتناک ترین صحنه ی فیلم هم شنیدن نحوه ی کشته شدن او با جزییات تمام، از زبان مسئول پزشک قانونی است.
فیلم از لحاظ بصری نیز حرفه‌ای است. صحنه‌های در باران، نورپردازی، قاب بندی‌هایی که تصنعی نیستند اما مرتب و درستند، همه باعث کیفیت این کار شده اند.
.
#ستون_معرفی_فیلم_و_کتاب_فاطمه #


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *