البته واضح و مبرهن است که…

,

تبلیغ کتاب را جایی دیده بودم و به ح مسیج زدم برود توی کتاب فروشی های ایران کتاب را یک ورقی بزند و به اصطلاح خودمان موس‌کِش کند ببیند چجوری است؟! ارزش سفارش دادن و خریدن و پست کردن به این راه دور را دارد یا نه.
فردا صبحش قبل از مدرسه ایمیلم را به عادت همیشه چک کردم و دیدم ایمیلی آمده با عنوان «هدیه».
بازش کردم و دیدم ح کتاب را برایم خریده و فرستاده. مسیج زدم تو با من چکار کردی؟! و پرسیدم که آیا به روح اعتقاد دارد؟ جواب: خیر

در همین روزها بود که الف از من خواسته بود یک لیست کتاب از آنهایی که خودم خوانده ام و به نظرم ارزش خواندن دارد برایش تهیه کنم. نوشتم و فرستادم. بعد پرسید خب این کتاب ها را چطوری پیدا کنم؟ جواب: نمی دانم 🙁
آخر الف هم مثل من در غربت زندگی می کند و دور از دسترس شهرکتاب ها و کتاب فروشی ها و انتشاراتی ها و نمایشگاه کتاب و… سوال این است که آیا کتاب های داخل بازار ایران را هم می شود به صورت الکترونیک و قانونی داشت؟ جواب: بله. انگار بعضی سایت ها ازجمله سایت فیدیبو این امکان را فراهم کرده اند. این سایت را من تازه کشف کرده ام. کلی کتاب دارد که نسخه های الکترونیکی اش فکر می کنم ارزان تر است و یکسری کدهای تخفیف و یک سری کتاب رایگان و امکان خرید از خارج ایران (برای ما دورافتاده ها) و تازه امکان هدیه دادن های اینجوری. من هنوز باید تویش بیشتر بگردم و راه و چاهش را بیشتر بشناسم ولی شما هم بعد از نمایشگاه کتاب می توانید سراغش بروید.

و اما این کتاب، «البته واضح و مبرهن است که…» رساله ای ست درباره ی مقاله نویسی. «ضیاء موحد» با زبان سلیس، با رسم شکل و نمودار و آوردن مثال های مختلف در این کتاب به خوبی توضیح داده است که یک مقاله ی خوب چه ساختار و چه انواعی دارد. توصیه می کنم دوستانی که دستی به نوشتن مقاله و مطلب دارند یا حتی گاهی دلشان می خواهد در مسابقات مقاله نویسی شرکت کنند و نظراتشان را بنویسند اما نمی دانند چطوری، حتما این کتاب را مطالعه کنند.


#ستون_معرفی_فیلم_و_کتاب_فاطمه 


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *